Πελαγία Αγγελίδου: «Το θέατρο είναι ο καθρέφτης της ζωής μας»

Νίκος Γκεσούλης: «Τα Δημοτικά θέατρα είναι εστίες πολιτισμού και χαράς»
Αύγουστος 4, 2017
ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΔΥΟ ΑΦΕΝΤΑΔΩΝ
Σεπτέμβριος 6, 2017

Πελαγία Αγγελίδου: «Το θέατρο είναι ο καθρέφτης της ζωής μας»

Διδάσκαλος και σκηνοθέτις στη Νεανική Σκηνή του ΔΗΘΕΜΑ. Με εμπειρία δεκάδων θεατρικών παραστάσεων και ζήλο για τη σηκνοθεσία θα συμμετέχει τον χειμώνα σε έργο του Νίκου Καζαντζάκη στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.


Πως είναι η εμπειρία σας με το ΔΗΘΕΜΑ;

Αισθάνθηκα χαρά αλλά και ευθύνη όταν μου ανετέθη η διδασκαλία και η σκηνοθεσία της Νεανικής Σκηνής. Συμφωνώ με τους στόχους του και χαίρομαι που μπορώ να προσφέρω και εγώ σ’ αυτούς. Η Πρόεδρος, κα Ρίζου και κάποιοι από το Διοικητικό είναι κοντά μου και με στηρίζουν σε κάθε προσπάθειά μου και σε κάθε βήμα ώστε το αποτέλεσμα κάθε παράστασης να ξεπερνάει το ερασιτεχνικό επίπεδο, που ήταν από την αρχή ο βασικός μου στόχος. Τους ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη τους που δέχονται και ενισχύουν την τελειομανία στη δουλειά μου.

Πόσο όμορφο είναι να συνεργάζεστε με τα νέα παιδιά;

Με αναζωογονούν, μου δίνουν τη φρεσκάδα τους και τις νέες ιδέες τους και τους δίνω τις γνώσεις και την εμπειρία μου. Έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα που αγαπιέται, έχουμε γίνει φίλοι, δρούμε ομαδικά και αυτό βγαίνει και στην σκηνή. Ζω τις αγωνίες, τις τρέλες τους, τα προσωπικά τους, την πρόοδό τους χρόνο με τον χρόνο. Τσακωνόμαστε και αγαπιόμαστε. Κλαίμε και γελάμε. Είμαι απαιτητική και συχνά αυστηρή. Κακά τα ψέματα δεν είναι και εύκολο. Χρειάζεται υπομονή. Γιατί είναι πάνω στην ορμή της νιότης τους, που κάνει το συναίσθημα να ξεχειλίζει. Είναι όμως τα παιδιά μου. Τα μεγαλώνω θεατρικά. Τα αγαπώ, τα σέβομαι, τα χαίρομαι. Τραγουδώ και εγώ μαζί τους το τραγούδι της ζωής… κι ας ακούγονται κάπου κάπου και κάποια φάλτσα.

Πώς επιλέξατε το έργο του Μποστ «Μήδεια»;

Από πέρυσι με τη «Γκόλφω» είπαμε να ασχοληθούμε με την Παρωδία. Και ποιόν συγγραφέα θα βρίσκαμε να έχει απογειώσει το είδος καλύτερα από τον Μποστ; Γνωστός ο μύθος της Μήδειας. Μόνο που ο Μπoστ τον αποδομεί και τον ανατρέπει. Εδώ η Μήδεια δε σφάζει τα παιδιά της μόνο για να εκδικηθεί τον Ιάσονα αλλά και επειδή είχαν ερωτικές σχέσεις με μια μοναχή, αλλά και με έναν καλόγερο που δεν είναι άλλος από τον Δία μεταμφιεσμένο… Τα υπόλοιπα επί σκηνής.

Τί πιστεύετε ότι χρειάζεται η επαρχία για να αναπτυχθεί περισσότερο η πολιτιστική δράση;

Τα ΔΗΠΕΘΕ ήταν ένας σωστός και ευλογημένος θεσμός. Είχαν την δυνατότητα πολιτιστικά, οικονομικά και οργανωτικά να αναπτύξουν τον πολιτισμό, το κάθε ένα στην περιοχή του. Πρέπει να ξαναπάρουνε τη θέση που τους αρμόζει. Εδώ και κάποια χρόνια οι Κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν ενδιαφέρονται, αλλά αποδομούν και ό,τι θετικό υπήρξε. Πολιτισμό κάνουν μόνο οι παρέες, όπως έχει πει και ο Σαββόπουλος. Γι’ αυτό το ΔΗΘΕΜΑ για την περιοχή μας είναι απαραίτητο και μπορεί με την προσπάθεια και με τη συναίνεση όλων να είναι δημιουργικό, γόνιμο και αποτελεσματικό.

Ποιές είναι οι δυσκολίες της δουλειάς ενός σκηνοθέτη;

Ο σκηνοθέτης έχει απέναντι του τόσες ψυχές όσοι είναι και οι ηθοποιοί του. Πρέπει να τις ξεκλειδώσει, να τις κάνει να ανθίσουν και να συνδυάσουν το πνεύμα με την ψυχή για να κατανοήσουν και να προσεγγίσουν έργο, συγγραφέα και ρόλο. Και αυτό το αποτέλεσμα να το διοχετεύσουν στους θεατές. Πρέπει να κατανοήσεις ότι έχεις ανθρώπους στη σκηνή και στην πλατεία με διαφορετικές αντιλήψεις, γνώσεις, αισθητικές και ανάγκες γι’ αυτό πρέπει να ξέρει καλό πινγκ-πονγκ για να πηγαίνει το μπαλάκι από τους μεν στους δε…. Τέλος, φαντασία και γνώσεις…

Πόσο μας βοηθάει το θέατρο στην καθημερινότητα μας;

Το θέατρο είναι ο καθρέφτης μας και ο καθρέφτης της ζωής μας. Όποιος αρνείται να κοιτάξει αυτόν τον καθρέφτη, αρνείται να γίνει καλύτερος. Καλύτερος πολίτης, καλύτερος Άνθρωπος. Το θέατρο είναι Παιδεία.

Το πρόσημο της συνεργασίας σας με το ΔΗΘΕΜΑ είναι θετικό;

Η ζωή μου δεν μπορεί να είναι μόνο το ΔΗΘΕΜΑ. Είμαι ικανοποιημένη με αυτά που κάνω, δεδομένων και των συνθηκών. Ευχαριστώ τους πολίτες της περιοχής μας για την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν και τιμούν τη δουλειά μας και την περιμένουν κάθε χρόνο γεμίζοντας το θέατρο. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιτυχία για μένα, για την ομάδα της Νεανικής Σκηνής, για το ΔΗΘΕΜΑ.

Πείτε μας για τις άλλες δουλειές. Που θα είστε την επόμενη σεζόν;

Φέτος τον χειμώνα, με αφορμή το έτος Καζαντζάκη, θα έχω την τιμή να συμμετέχω στη μεγαλύτερη παραγωγή που έχει γίνει ως τώρα για παιδιά και εφήβους, με το έργο «Ο Μέγας Αλέξανδρος», του Νίκου Καζαντζάκη, στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Η παράσταση είναι υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Καζαντζάκη και θα έχω τον ρόλο της Ολυμπιάδας, μητέρας του Μ. Αλεξάνδρου τον οποίο υποδύεται ο Μέμος Μπεγνής.

Επίσης, θα συνεχιστούν οι παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής «Κάτω από τη Γέφυρα», με το έργο «Βρώμικες Ιστορίες» του Μπάρυ Κηφ στον ρόλο της Γιαγιάς Σπράιτλυ, η οποία μου χάρισε την υποψηφιότητα της καλύτερης ερμηνείας κωμικού ρόλου από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης (βραβείο «Μαίρη Αρώνη»).